Thursday, 26 February 2015

Kem Pengawas 2014

Assalamualaikum.

Hi.


Saja aku nak throwback cerita zaman sekolah dulu. Ye la,sejak duduk rumah lepas spm memang agak mereput la bagi sesetengah orang tu. Walaupun aku kerja sambilan kat kafa depan rumah tu,tetap mereput gak lol.


Tahun lepas,aku pergi kem kepimpinan pengawas untuk sekolah aku lah (Sekolah Kluster Kecemerlangan Ahmad,Pekan) felamaks! Baru dapat kluster semalam. Haahahah lolololol. Memang la nasib aku daripada dulu lagi bila aku keluar daripada sk seri biram,lepas tu baru dapat sekolah berprestasi tinggi. Pastu aku keluar daripada smk ahmad,baru dapat kluster. Mungkin batch kitorang penyumbang utama untuk sekolah kottttt kahkahkahkah!


Ok sambung semula pasal kem. Aku gi kem tak jauh sangat pun. Cameron Highlands je. Tapi still aku rasa excited gila sebab berkhemah dalam hutan. Gila tak excited mana pernah gua tidur dalam hutan. Tapi serius best gila la kem tu. Aku tak rasa macam kem sangat sebab aku rasa macam pergi bercuti dan bersiar siar bersama badan pengawas lulz sangat kan


Macam biasa,otw nak pergi CH tu naik bas. Memang sepanjang jalan aku tidur haha kesian gak maisarah yang duduk sebelah selaku partner sehidup semati ku gitteewwww. Kerja aku memang tidur kalau naik bas SMK Ahmad tu. Aku pun tak faham sebab apa kalau naik bas tu memang rasa lena semacam weh! Hahaaah actually,kat mana-mana je aku lena kihs!


Sampai je kat CH,kitorang settiing up tents pastu tunggu budak laki pergi solat jumaat. Sambil tu budak perempuan main air sungai yang bapak gila syok dan best dan sangat bersih dan sangat jernih memang sejuk tahap air kat water cooler tu felamaks! Time ni aku jakun la sebab aku tak pernah mandi sungai,tapi time tu takleh mandi lagi sebab kena buat aktiviti dulu. So,untuk spesis jakun cam aku ni,haha aku punya la tak sabar nak main sungai,aku makan laju-laju. Lepas dah habis makan,aku jalan2 dalam air tu hahahaha. Sejuk je rasa. Sonok sangattttttt


Lepas budak laki dah habis solat jumaat kitorang buat la aktiviti yang sepatutnya. Aku dapat group yang err entahlah kenapa aku tak redha time tu! Kahkahkah tapi aku akur jela sebab dah ditetapkan. Yela,kita mestilah sentiasa bersedia untuk tidak bersedia. Ada kena mengena ke? Hahaha angguk jela labuuuu

ni gambar dengan senior and junior hahaha best gila!











malam tu hujan lebat gila. sangat lebat sampai khemah banjir and aku watlek watpis je tidur dlu selagi air tak masuk betul-betul hahaha. kawan-kawan aku yang lain semua dah gelabah pergi masuk bas tidur dalam bas dan aku masih di dalam mimpi yang tak nyata.
tapi lepastu aku bangun la bawak beg semua pergi naik bas pastu tidur zzzzz
esoknya felamaks! baju basah. semua pakaian basah. beg basah. tudung basah. hahaa nasib baik beg aku yang part bawah sekali tu tak kena air so ada lagi baju yang tak basah. alhamdulillah..
sepatutnya kitorang ada aktiviti apa tah tapi cancel sebab semuaorang kena jemur baju hahahaha
sebelum kejadian hujan malam tu kitorang syok pergi pasar malam beli makanan. aku beli strawberry chocolate pastu beli kue teow (aku reti eja) makan kat kfc. hahaa sebab kawan aku nak sangat makan kfc so aku ikut jela tapi makan makanan luar secara harom la dalam kfc tu.











ok yang sebelah kiri tu maisarah aliah haha bestie dunia akhirat aku. cewahhhh!! mihmihmih

belakang tu senior aku,kak nusrah. memang brutal tapi baik hati.erks hahaha


kiri yang pakai spek tu afiqah. girlfriend since darjah 6 huhu


ok esoknya pergi jumpa kawan kawan aku yang kat CH. kitorang kenal masa pergi kem nadwah kepimpinan peringkat negeri. huhu. 





lepastu buat aktiviti blablabla. banyak sangat gambar.
aku terus cite yang nak balik lah. lol ahahaha sebab pergi ladang teh sebelum balik tu. kan aku kata dah tak gaya kem pun gaya pergi bersiar siar makan angin hahaa


ni semua fivers! yayerz






ni semua juniors aku haha semua form 3 aku je form 5 tapi gaya form 3 je. eh?! hagagaaga





hehe itu sahaja. bye :)


No comments:

Post a Comment